Thursday, March 24, 2011

VACATION

betul-betul memerlukannya
tapi tak tau bile
dengan kekangan waktu tahap melampau
baik aku, baik mr hubby - masing2 sibuk
eceh!!! ngalahkan Perdana Menteri & Pak2 Menteri pulak
tapi betul....
aku betul-betul perlukan vacation
bukanlah maksud aku nak pi vacation jejauh

tapi kalau dapat jejauh pown nak gak

dedekat pown tak mengapa
asalkan aku nak kami bertiga aje
nak relax-relaxing, guling-gulinging
tak mau diganggu gugat oleh owang lain
mana tidaknya
aktiviti aku nie rasa macam padat sesangat
aktiviti harian bermula seawal jam 5.15pagi
opis time 8.30 a.m - 5.30p.m
balik - review homework Lil P- hantar Lil Pkelas mengaji - masak2 (sambil mendobi) - makan2 - sidai kain / lipat kain / menggosok (sambil temankan Lil P membaca) - jam 11.00 malam, tido
Sabtu pulak - seawal 6.00pg dah bangun, mendobi, kemas umah & bekpes
8.30pg - hantar Lil P pi tuition (pastu gigih ke car4/tesco/econsave beli brg basah) - masak
12.00tgh - amik Lil P & uat apa2 keja yg masih tertinggal
petang, selalunya kalau tak balik Melaka / Rembau dapat lah lunjur2kan kaki skets
& malam macam biasa, guide Lil p doing homework & ajar membaca - tengok TV
Ahad pown lebih kurang gitu jugak
pendek kata, keja... keja... keja... keja...
keja opis... keja umah.. keja ngan anak.. keja ngan mr hubby
memang x henti-henti
itu belum lagi ke umah cik ani, ada kenduri kahwin
ke umah cik kiah, ada besday party anak
ke umah anu, ini, nun, bla...bla...bla...bla....
huh!!!
rasa macam tak cukup masa nie
masa untuk diri sendiri pown tak ada rasanya
kekadang rasa macam nak nyorok
dok dendiam lam wardrobe
hu hu hu hu hu
pepown, nak gak letak apa yg aku makan semalam
sempena hari ke3 - C30HT'n'
bekpes : 1/4 cup nescafe, 2pcs kuih apam, 3pcs jacob cracker
lunch: 2slices egg sandwich (w/o mayonise), 5biji kurma
tea break : 1/2 mug plain hot Milo, 3pcs jacob cracker
dinner: 3 batang satay (w/o kuih or nasi himpit ok!!!)
**ok... tu je... selain tu aku dpt menghabiskan 2 liter japanese tea!!! yeayy!!!

No comments:

Post a Comment