Monday, March 21, 2011

TOL YANG MAHAL

kami balik Melaka pown ada sebab
nie ha... balik ikut rombongan cik kiah
menghanto sepupu aku
Nor Izad B Nor Isab ke umah pengantin pompuan
anak sulung busu aku
since next week(27/03/2011)
aku x dapat attend majlis kenduri kat umah busu
[coz attend Oya punye CONVO DAY kat Skudai]
aku balik la minggu nie
hantar la Along ke rumah pengantin pompuan
kat Parit Mustafa
errrmm... kat2 dah nak sampai Yon Peng dah kottt
ok!! picas mmg tak ada
aku malas nak jadik mama razi
dengan kebaya nya, ngan heel nya
ngan panas nya
malas aku la weiii!!!
tapi kan... aku ada amik picas nie
*
*
*

nie, sepupu aku dah kena kerumun ngan sanak sedara pengantin pompuan
nak masuk umah - jumpa pengantin pompuan
kena TOL
walaweiiii!!! udah le kami nie panas
kena tahan lama pulak tuh!!!
eerrrmmm.. ber tol -tol
(katanya beratus jugak duit abissssss)
lepas kes tol udah selesai
sepupu aku kena pulak minum air dlm kelapa tua
(depa kata adat orang jawa)
air apa ntah... katanya masam ada, payau ada, masin pun ada
alih-alih, time orang ke-3 tengah tepung tawar
sepupu aku tu mintak izin ke toilet
sakit perut katanya
muahahahahahaaaaa
kami nie kan, walaupown tuk nenek suma asal dari Johor
side mak=Tangkak + Muar
side bapak= Batu Pahat
idak leeeewww kami tau gini gaya nya adat mereka2
sebabnya, atuk kami tu berhijrah dok Melaka
tapi, kalu raya, kami tetap balik Johor ok!!!
balik hari je lahhhh
tu yang semalam macam jakun sikit
maklum aje, sepupu sepapat kami kawin
x pernah lah terjadiknya kejadian sebegini
he he he he he
apa apa pown, semua sudah selamat
selamat pengantin baru buat mereka berdua
semoga bahagia & berkekalan ke akhir hayat



last but not least
aku suka team kompang nie
sangatlah hebat!!!
siap ada rebana gitewww!!....
berpeluh-peluh depa dok pulun kompang tu
nyanyi sampai serak-serak suara
*** ada lagu lam citer Mak Limah - "enjit jit semut...."
he he he he

No comments:

Post a Comment