Monday, March 7, 2011

KISAH CUCU & UWAN

seperti biasa, weekend, kalau MIL x balik Rembau ngan BIL
MIL akan datang bertandang n berbermalam di umah aku
weekdays, MIL 'berkoje' di umah BIL aku
menjaga cucu-cucu kesayangan nye
selalunya, Jumaat malam, MIL akan sampai
ala... bukan jauh pown
selang beberapa lorong aje rumah kami
kalu MIL datang, Danial lah yang paling seronok
pasal ada 'orang datang'
[mamat nie x kira, sapa datang mmg dia suka]
lagipown, boleh tengok la aksi-aksi dia 'membuli' uwan nya
seperti biasa, uwan akan ikut aje cakap cucu nya itu

termasuklah seperti lam picas nie
memula, dia dok baca buku citer kisah teladan tu sambil mengeja
baru 2 pages, dah di suruhnya uwan lak baca untuk dia
yang kelakar tu siap suh uwan uat aksi-aksi & uat suara yg berlainan
uwan pown ikut kan aje
tapi mmg pown, kalu ngan aku pown dia akan suh aku uat camgitu
sebenarnya bagus tau
dia akan ingat apa yg kita citer tu
yelah... baru berkesan
*** teringat dolu, time aku, RTM selalu kartun kisah teladan
"jgn monyet!! jangan!!! kata sang kancil
hehehehe

No comments:

Post a Comment