Wednesday, March 23, 2011

2ND DAY - CABARAN 30 HARI TANPA - nya

ok...
semalam 2nd day - C30HT'n'
alhamdulillah... aku leh survive
Insyaallah, next week akan terbiasa ngan keadaan begini
harap-harap lah kan!!
aku hepi coz kali nie, opismate aku ramai yg support aku
lagipown, akceli ada 'orang' yg request suh aku diet & 'kurus'
sila ikuti perbualan antara anak & ibu nya ya
(kisah benar pada 16/03/2011)
Lil P: Ibu, Along ada satu permintaan...

Ibu: Ok... Apa dia?

Lil P: tapi... sebelum Along cakap, Along nak Ibu tau yang Along saaaaayaaang sangat kat Ibu

Ibu: ok... apa dia (errmm suspen gakksss)

Lil P: Ibu, walaupown Ibu gemuk, tapi Along sssssaaaayyyaaaanggg sangat kat
Ibu. Taaaappppiiii... kalau Ibu kurus, Along laggiiiiiii sayang.

Ibu : Aikkk!! oh! makna nya Along tak sayang ibu lah (saje menduga)

Lil P: Ehhh!! Bukannn!! Saaaayaaaaannng... tapi kalau ibu kurus lagggi saaayaaanggggg.... sekarang pown sayang jugak macam dari bumi ke planet + bulan + matahari & sampai syurga

Ibu: eerrrmm.. nak uat camne Longg... Ibu mmg dah gemuksss (sedeyyy)

Lil P: Ibu diet lah!! mesti Ibu boleh kurus....

ambooiiii!!!
bijak nya lah anak aku tu kan
pas tu, takut gak Ibu kecik ati ngan statement dier, pandai amik hati
begitu sekali nak tunjukkan yang dia sayang sangat kat Ibu nya ini
tu yang buat semangat aku membuak2 nak berdiet nie
wish me luckkk!!!

menu 2nd day - C30HT'n'
bekpes
2 pcs wholemeal bread
1 nos telur omega (rebus)
1/2 cup nescafe [hak nie nak kena buang.. tapi slow2 la ye!]
4 biji kurma

lunch
2 pcs wholemeal bread
1 nos telur omega (rebus)
1 slice siakap steamed (leftover dinner)
1/2 bowl vege soup

tea break
1/2 cup nescafe [less sugar]
2 pcs wholemeal bread
2 biji kurma

dinner
3 ulas durian
walaweeeiiii!!!!
durian kooo!!!!
sedap tu... tapi aku tahan kan anak tekak nie
3 ulas sajeeeee......
huwaaaaa!!!!!!
*** hari nie start usha maklumat khasiat makanan

No comments:

Post a Comment