Tuesday, March 22, 2011

CABARAN 30 HARI TANPA nya - 'N'

eeeiiii!! apa tuh?!
owhh!! ok!...
aku saje uat contest nie untuk diri aku
apa dia? kenapa? nak berapa?!! bila?
ok..ok...ok...

aku uat Cabaran 30 Hari Tanpa Nasi
(nasi ok!!!)

kenapa?!!
sebab, aku nak turunkan berat badan aku nie
termasuk lemak yang dah melampau-lampau
bertempek lam badan aku nie
akceli, nie percubaan yang ntah berapa puluh ratus ribu kali
aku pown tak tahu
jangan terkezuuuttt
aku dengan berani nya
mem 'publish' kan berat badan aku terkini
76kg.... warrrgghhh!!!!!
naik balik 4kg lam masa 2 bulan

start Oct 10 till Jan 11 ri tu
aku dah dapat kurangkan dari 78kg ke 72kg
maknanya kurang 6kg lam masa 4 bulan
bukan senang nak turun tuuuu!!!
huuuwwaaa!!!! tak moooo!!!
gemokkk balikkkkkkkkkkk
tapi salah aku gak.....
makan x hengat dunia
huwaaaaa!!! huawaaa!!!! huwaaaaa!!!!


nak berapa?!!!
akceli aku bukan lah nak kurus sangat
x lah nak kurus macam time anak dara dulu
(sebab tau mmg sangat susah nak back to normal.. he3)
dan x lah nak kurus kering mc owang x cukup zat
cuma nak turunkan sikit berat nie
nak buang lemak -lemak tepu yg dah melekat lam badan nie
so, target aku buat permulaan nie
nak hilangkan angka 7 di hadapan
hu hu hu hu


bila?
aku dah start sejak semalam
hari pertama aku berjalan dengan lancar
walau pown pagi semalam agak tergugat jugak
sebab, penat balik dari Johor lum ilang
macam kurang energy je
rasa macam nak makan kengkunun nak caj energy
tapi aku berjaya mengatasinya

dengan cuma bekpes wif milo kosong + 2 pcs wholemeal bread
selingan sebelum lunch
2 biji buah kurma

lunch aku makan lambat sikit
pukul 2.00 ptg gitu
aku amik nestum + air panas kosong
roti 1 keping

petang tu mmg dah kurang tenaga sangat
maklum aje 1st day nak mulakan
so, aku amik 1/2 cup nescafe kurang manis
2 biji kurma
1 thin slice choc cake
huhh!!!! tapi still under control ok!!


dinner laks, aku makan 1 slice steamed siakap
1/2 nos scramble egg (w/o oil ok!!)


harap-harap, berjaya lah balik nak turunkan
serta hilangkan angka 7 dihadapan tu
YAKIN BOLEHHH!!!!!!


*** macam nak kena letak picas sebelum dan selepas je kan!!!
&
kagum ngan Cik LG yg telah berjaya
menurunkan berat badannya serta mr hubby nya

No comments:

Post a Comment