Thursday, November 25, 2010

PERASAAN AKU

ari nie mood aku jadi bercampur aduk
bermula nya dari semalam lagi...
apsal eik!!!
camgini
lunch semalam
terkedek2 (tp bukan cam itik okkkk!!!) la aku n Dilla
ke One Utama
pasainya, nak pi Toy R Us la kan!!!
nak belikan skateboard idaman lil p as a bday gift
puas aku tawaf TRU tuh carik skateboard yg di advertise lam pamplet
2 kali aku tanya mamat yg marchandise toy (mamat yg sama okkk!!)
dier tunjukkan aku skateboard yg besau sizenya
aku mintak yg kecik, dier cakap x ada, cuma size n stock yg kat situh aje yg ada
errrmmm... x ngape lah.....
aku pown masuk n beli kat JJ
tapi mmg x dapat cam design yg lil p nak tuh.....
x apa lah, beli lah jugak
tetiba aku teringat nak beli wrapping paper
aku masuk Toys R Us n pilih wrapping paper Transformer
tengah dok pilih2, tetiba terus mata aku nampak skateboard size yg aku nak
walaweiiiiiiiiii!!!!!!
penuh satu rack tuhhhh!!!
terus rasa darah naik sampai ke muka
time tu macam2 perasaan aku
rasa terkilan, hampa, serba salah, nak marah, sedih
hu...hu...hu......
masa time bayar tu, aku cakap lah kat cashier tuh
"bla....bla............bla..............................bla......................"
tau x dier cakap apa?
"entah lah kak!! mungkin dier baru letak"
'adik.......... x kan lah akak masuk JJ lam masa 10 minit
dah leh penuh rack tuh!!! siap susun elok2 pulak lagi' - kata aku
terus minah tu terdiam
memula tu aku memang nak komplen panjang lebar kat MOD dier
tapi aku masih rasional lagikkkk
kesian pulak kalau kena memo or whatsoever
aku pown malas nak panjang cerita dan jugak aku x punya cukup masa
aku bukan nya fussy tapi aku terkilan
1. memula kata x ada, aku dah beli yg lain, ada pulak
2. at least, say sorry kat aku - aku leh maaf kan dier
aku x marah pown tapi rasa sangat terkilan + kecewa
ngan layanan mereka
arrrrgghhhh!!!
sib baik lil p hepi walau pown tau x sama yg dier nak
n siap cakap kat aku
" x apa lah ibu, yang ini pown ok jugak... Along suka"
wah!! terharu sungguh aku
mots: belajarlah dari kesilapan, x salah kuarkan perkataan maaf & jugak terima seadanya... (yg nie, aku salute ngan lil p!!!)
ari nie laksssss!!!
kesabaran aku diuji lagikkkk
aku perasan gak yg Ms BB aku
dah 2 ari x aktif menerima n memberi apa saje mesej
bila aku check ngan CSR Maxis
geghupanya ada technical error n miss com
waduhh!!!
dierorg dah reset aku nye BB data service
panjang citernya
so, pendek citer, seharian lah Maxis staff tulun aku
setting balik apa yg patut......
sampai la, still lum ok
memang aku ghase nak marah
tapi bila aku fikir secara rasional
human kan?!! sure ada silap.....
cam aku jugak
so, aku x mo tau siapa yg bertanggungjawab uat suma nie
cuma yg aku mau, aku nak dierorg setting balik as usual
cukup lah kan!!!
walaupown ada fren aku suggest suh aku uat complaint
so far, aku tabik ngan service dieorg nie
aku pown dah terima 4 call dari Maxis
n mereka hapdet apa yg patut
walaupown aku still x leh guna BB aku
tapi aku hepi ngan kerjasama mereka
thankssss Maxis!!!
mots: jgn cepat nak marah n melenting, sabar tu ada hikmahnya.. he3

No comments:

Post a Comment