Thursday, June 2, 2011

HOMEMADE POPCORN

homemade popcorn in da house!!!
okies, nie nak citer skets pasal popcorn yg aku buat
sukses!!! sukenye lah aku
ghupenya, sangatlah senang nak membuatnya
kos pown amatlah murah
nie aku buat untuk Danial skul party aritu
recipe aku dapat dari sini
sangatlah senang


nie aku guna periuk vision

saje gediksssss
bukan apa, excited nak tengok jagung tu letop
'pop' 'pop' 'pop'
penuh 3 litre periuk tu
dengan cuma segenggam dua jagung kering



dah siap, aku masukkan lam air tight tupperware
sementara esok nak buatkan karamelnya
bukan apa, kalu buat awal, alamatnya x sempat nak pack
n x sempat nak bawak pi skul
he he he he he he


nie lah ghupenya bila dah disalut ngan karamel
nyummyyy!!!!
Lil P cakap, lagi sedap dari kat TGV tu
ye lah nak!!! nak sedap, lebihkan gula
yg orang jual tu, budget budget je




aku buat lam 300gm
leh dapat satu tupperware yg kata atas tu (5 litre)
dan jugak leh pack lam paper cup (s) utk 24 goodies
berbaloi kan!!!



*** semalam jalan kat pasar malam
tersenyum bila nampak stall popcorn yg Lil P selalu beli

No comments:

Post a Comment