Monday, January 3, 2011

KENDURI KESYUKURAN DI RUMAH UTEH

salam pada yang berminat membaca blog haku nie
selamat tahun baru - 2011
apa lah azam tahun baru eik!!!
he..he...he.....
ok, sempena cuti umum berganda (cuti atas kemenangan Msia - Piala Suzuki)
dan jugak cuti Tahun Baru aritu
aku sekeluarga balik Melaka
mak dan adik aku uat kenduri kesyukuran & doa selamat kat umah adik aku tu
ermmm.... kebetulan umah tu lum uat apa2 kenduri doa selamat
emak pun nak bayar nazar (sembelih kamben) selepas baik operate mata
jadik, buatlah sekali
layan aje picas2 nie ye!!!

mr hubby ngan utih gigih beratur kat Mydin hypermarket - kat MITC
gigih jugak menangkap ayam
ramai orang la wei!!!!


nie picas kaka ipar haku
kak Mie ngan Kak Zawiah
tu budak dua orang tu sibuk kacau Ibu tau!!!
heeeepppp!!!

pompuan nie x semenggah
malas pulak tuh!!
(adik haku yg paling kecik)
dah kena marah ngan Utih
ada ke patut, dikikisnya kulit carrot tuh
abis lebam lebam
malas nau!!!
*** ghambut seghupe hantu mak limah

time masak kari kamben
ghase nye time nie dah awal pagi
lam pukul 1.30 pagi
siapalah chef import 2 orang tu eikkk!!!



abang kedua aku (angah) ngan mr hubby
depa nie pantang jumpa
sambil uat koje pown dok gurau senda
ada aje citer....

macam anak dier!!!!
(anak haku lewwww)
sejibik ko!



masuk kat dalam, depa nie x abis2 dok motong sayur bagai
time nie tangan aku dah kebas dok motong itu ini
time amik picas lakssss

nie budak debab - Maisara
dolu sangat lah sombong n x de mulut
skang nie, asyik bercakap aje
terlalu peramah lakssss
x larat den nak layan

01/01/2011
bapak n the geng surau tengah baca doa selamat kat dalam
mak pulak ngan geng lepak kat luar

antara kawan2 dan jiran utih yg hadir

tu yg berdiri pakai tudung purple tu lah Utih - adik aku no 4
dek kerana dia single mingle lagik
angah aku (yg botak tu) ngan bapak la tukang jadik penyambut tetamu
*** aku sikit jeles ngan umah Utih.... hu3


nie geng surau bapak


utih wif her frenz


emak (tudung cokelat) n bapak (berkopiah)
bertungkus lumus melayan tetamu

ha....
yg nie bibik of da year!!!
ngehhh...ngehhh...ngehhhh.....

last but not least
picas busu n family
yg lelaki kat belakang tu, husband blog fren Utih from KL
walau pown letih, tapi we all hepi
terutama skali mak ngan bapak
aku pown hepi pasai dapat bersantai2 kat umah utih yg boleh tahan luas
*** sikit jeles... seperti mahu beli tapi x mampu kotttttt
ke....ke...ke.......

apa2 pown syukur alhamdulillah
semuanya berjalan ngan lancar
lauk pauk jugak cukup
[kami masak adik beradik n mak kami yg power tu tau!!]
semoga tahun nie memberi sinar baru uat tuan rumah jugak
{semoga Utih dipertemukan jodoh dg insan yg menyayangi dia}
amiinnnnnn
insyaallah!!!

No comments:

Post a Comment